Enige tijd geleden vroeg Gilles of ik zin had om na de TT marathon in Assen nog een stuk extra te lopen. Gelukkig sta ik ingeschreven voor de (bijzonder mooie) ronde venenmarathon in Abcoude. Een week vooraf veranderden de plannen en besluit ik toch de TT marathon te lopen, en Gilles aanbod blijkt ook nog steeds te staan. Ik moet nog wel even aan het idee wennen, maar een dag later zit ik al achter de computer een mooie route terug naar Groningen te maken.
Ondanks dat ik niet veel met de TT heb, is het toch wel leuk om deze locatie eens te zien. Verder lopen er veel bekenden rond, dus het is naast koud ook gezellig. Eerst een ronde van ruim 4 kilometer over het circuit, en vervolgens een grote ronde en finishen in het centrum van Assen. Ik loop met Wessel en Eddy, en we hebben het gezellig. Na 32 kilometer loop ik een paar kilometer iets harder om bij Roel de pacer van 4:30 aan te sluiten, met Gilles heb ik afgesproken dat we de marathon in ongeveer deze tijd willen lopen.
Na de finish maak ik me even klaar om aan het tweede gedeelte te beginnen. 42km voornamelijk trail terug naar Groningen. Een route via Balloërveld en de Gasterse en Zeegse duinen. Na een bewolkte ochtend breekt in de middag de zon vol door, wat de schoonheid van deze gebieden extra benadrukt. Ondanks de regen van de voorgaande dagen is het grootste gedeelte van de route goed begaanbaar. De laatste paar weken heb ik na een paar maanden phpd (pijntje hier pijntje daar) wel redelijk wat kilometers gemaakt, maar vooral rondjes van 10-20 kilometer. Toch voelen de benen best acceptabel, en is de maag de grootste lastpost. Toch kabbelen de kilometers voorbij, bij appelbergen is het al donker en ga ik in het bos nog even onderuit, ik land goed dus geen vervelend letsel. De laatste kilometers zijn rechttoe rechtaan door Haren en Groningen. Dan zit ook de tweede marathon van de dag erop, en is het weer een leuke dag buiten geweest






No responses yet